Door Verstraetelei 6, 2930 Brasschaat, Belgie Maandag - Vrijdag: 9:00 - 17:00 +32 (0)3 653.08.01

WORTELKANAALBEHANDELING ENDONTOLOGIE ANTWERPEN DENTAL KLINIEK BRASSCHAAT BELGIE

Wortelkanaalbehandeling prijs Antwerpen/ kosten wortelkanaalbehandeling Belgie
contactmaak een afspraak

Wortelkanaalbehandeling

Zenuwbehandeling

Bij een wortelkanaalbehandeling zal uw tandarts uw tand onder verdoving openmaken. Bacteriën en zenuwresten die zich in het wortelkanaal bevinden worden verwijderd. Om het kanaal nadien efficiënt te kunnen opvullen, neemt de tandarts geregeld foto’s. De hele behandeling gebeurt met specifieke apparatuur en onder een operatie microscoop. De tand wordt bovendien met een rubberdam (een rubberen doekje dat over de tand gespannen wordt) afgezonderd van speeksel en bloed. Deze specifieke aanpak verhoogt de kans op succes aanzienlijk.

Wanneer is een wortelkanaalbehandeling nodig ?

Wanneer de zenuw van uw tand ontstoken is. De oorzaken hiervan kunnen tandbederf, een klap op de tand of een diepe, verouderde vulling zijn. Vaak is hevige gevoeligheid bij warmte en koude een eerste signaal. Zonder behandeling kan de zenuw afsterven en de ontsteking uitbreiden tot in het kaakbot. Dit kan de vorming van een abces tot gevolg hebben.

Jaren ervaring

Tevreden klanten

Aangeboden diensten

Aantal artsen

Onze troeven

Kennis

Onze tandartsen blinken uit door opleiding, ervaring en actuele vakkennis.

Technieken

Geavanceerde technieken van onze tandartsen zorgen ervoor dat alle ingrepen kunnen plaatsvinden tijdens een dagopname.

Privacy

Het is vanzelfsprekend dat wij garanderen uw recht op privacy en geheimhouding.

Ervaring

Onze tandartsen schitteren met jarenlange ervaring op professioneel vlak.